historia3

 

 Sprawdź co słychać... historia

 

 


W Małej Ojczyźnie, projekty klas czwartych

Mała Ojczyzna to miejsce, w którym żyjemy i z którym jesteśmy związani. To jest n.p.: nasze miasto, region, dzielnica. Na temat swojej Małej Ojczyzny rozmawiali na lekcji uczniowie klas czwartych. Efektem omawianych zajęć były prace, które opisywały naszą Małą Ojczyznę, jej tradycję, historię, kuchnie oraz najciekawsze miejsca. Oto wybrane prace.

          

 

Dzieciństwo w czasach PRL, klasy VI

Zadaniem dla chętnych uczniów w klasie szóstej, był wywiad z Rodzicem lub inną osobą, dotyczącą dzieciństwa w czasach PRL – U. Okazało się, że dla wielu osób udzielających odpowiedzi na dociekliwe pytania naszych uczniów, był to miły powrót do czasów „Bolka i Lolka”, zabaw na trzepaku, gumy TURBO. A uczniowie mogli się przekonać, że dzieciństwo bez tabletów, telefonów komórkowych, smartfonów, a za to na podwórku z kolegami, było pełne przygód. Efektem części rozmów były ciekawe prace.

     

 

Miejsca pamięci klasy VI

Miejsca pamięci są bardzo ważne w naszej tradycji i kulturze. Pomagają nam pamiętać o ważnych wydarzeniach, miejscach i osobach związanych z naszą historią. Uczniowie klas szóstych też mogli się o tym przekonać podczas jednej z naszych lekcji. Kolejnym krokiem w poznawaniu ważnych miejsc pamięci narodowej, było zadanie polegające na zgłębieniu wiedzy o wybranym przez siebie ważnym miejscu, pomniku upamiętniającym naszą historię. Prace uczniów zamieszczone zostały na wystawce w sali lekcyjnej.

     

   

Mity w klasach IV

Podczas zajęć w klasach czwartych, uczniowie zapoznawali się z kulturą i sztuką starożytnej Grecji. Jednym z tematów lekcji była grecka mitologia, którą czwartoklasiści bardzo się zainteresowali. Podsumowując rozdział zilustrowali wybrane mity greckie.

       

      

 

JAK DAWNIEJ W SZKOLE BYWAŁO...

Jeden z tematów zadania dla chętnych uczniów klas IV- VI, związany był z Jubileuszem naszej szkoły. Korzystając z tak dużej okazji do wspomnień, uczniowie porozmawiali ze swoimi Dziadkami oraz Babciami o ich szkle. Było to zadanie, które m.in. sprawiło że pogłębiła się nić wiążąca te dwa pokolenia. Wiadomosci o dawnej szkole, lekcjach w niej się odbywających, obowiązkach ucznia oraz nawet wyposażeniu klasy i piórnika były bardzo ciekawe i spotkały się z duzym zainteresowaniem. Zadania zostały wywieszone na specjalnej wystawie. 

   

Strona 2 z 4